Het verhaal achter Ray-Ban
Het begon allemaal in 1936, toen de heren Bausch & Lomb de uitdaging kregen om een bril te maken die ervoor zou zorgen dat de piloten niet meer worden afgeleid door de intens felle kleuren van de hemel. Dit verklaart dan ook de naam: Ray = (licht)straal, Ban=uitbannen. Het resultaat was de ‘Aviator’. Een ongekend succes, eerst bij piloten, daarna ook bij het grote publiek. De originele en betaalbare Ray-Ban groeide uit tot verreweg de meest verkochte bril en misschien wel één van de bekendste merken ter wereld. Tot op de dag van vandaag zijn de brillen onmisbaar onder het publiek. Ray-Bans zijn en worden gedragen door celebrities als Michael Jackson en Audrey Hepburn.
Waarom wij Ray-Ban geweldig vinden
Origineel
Ray-Ban is vanaf dag één uitsluitend gespecialiseerd in brillen, en is hier nooit vanaf geweken.
Classics
Ray-Ban is vernieuwend, en tegelijkertijd blijven de klassieke ontwerpen, zoals de Aviator, sterk overeind staan. Daarnaast zijn er talloze unieke modellen, allen met een hoog retro gehalte.
Vooruitstrevend
Ray-Ban is een samenwerking aangegaan met Meta (voorheen: Facebook) voor het ontwikkelen van ‘smartglasses’. Wij zijn benieuwd!
Een eerlijke prijs
Kies je voor Ray-Ban dan weet je dat je altijd een eerlijke prijs betaald. De zonnebrillen hebben een goede prijs-kwaliteitsverhouding en zijn tegelijk super fashionable.
Innovatief
Ray-Ban wilt voortdurend de meest geavanceerde technologieën toepassen. De kwaliteit wordt gewaarborgd door uitgebreide testen in het Ray-Ban lab.
Toonaangevend
Ray-Ban is door meerdere generaties celebrities gedragen, zoals door Michael Jackson en Barack Obama.